Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Inget minimi belopp! 

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ
- Postförskott
Kostnad: 75kr
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.

- Förskottsbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengar i förväg på vårt plusgiro eller bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga.


- Kortbetalning via Payson
Kostnad: 0 kr
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

- Payson
Kostnad: 0 kr
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.


Leveranssätt
Vi skickar beställningar som Schenker-paket eller med din specificerade leverantör.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter Schenkers portotabell för brev och paket.

Reklamation och returrätt
De mesta som säljs är BEGAGNAT i mycket fint skick, ev skönhetsfläckar omnämns i respektive annons. Skulle köparen- mot förmodan- inte vara nöjd är det bara att kontakta oss, så löser vi det. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

start